Fika, kreativitet och kilon som försvinner?

Lugn dag i dag. Inte hänt så mycket. Mest tittat på tv. 
Var och fikade med tjejen jag är kontaktperson åt på eftermiddagen. Vart årets första semla och en kopp varm choklad, smaskigt värre! 
 
 
Efter fikat tog jag mig en liten promenad ner till syaffären och köpte sytråd så jag kan sy upp julgardinerna. Har tidigare bara fållat upp dem med sån remsa man stryker dit men den har lossnat så mycket nu och börjar bli ful så tänkte nu senast efter jag tvättade julgardinerna när jag tog ner dem att jag får allt ta å sy upp dem ordenligt!  Så nu ska jag bara ta å rota fram symaskinen någon dag ;) 
Önskar jag hade ett hobbyrum där allt kunde stå framme. Allt är så mycket enklare då, att bara slå sig ner utan att behöva plocka fram massa innan man kan börja. Kreativiteten har ju slutat att flöda när man väl fått fram alla saker så som det är nu! 
 
Fast har väl inte varit så kreativ på sistone ändå... Var lite kreativ i köket nu i kväll då jag slängde ihop middagen. Rotade lite i kylen och slängde ihop någon form av rullader med skinksnithzel bitar jag hade i frysen. Tog lite fetaost och tapenade av soltorkad tomat och rörde ihop och rullade in i köttet som jag saltat och pepprat. Brynde rullarna lite i stekpannan och lade de sedan i en brödform (sån man gör limpa i). Rörde sedan ihop creme fräsch, soya och mer sån soltorkad tomat och hällde det över rulladerna i formen och in i ugnen. Vart riktigt gott!  Hade potatis och broccoli till.
 
 
Känns ju inte som om man går ner i vikt på detta gottis men enligt hon jag träffar på friskvårdscenter har jag gått ner 2.1 kg på ca 3 veckor. Men själv är jag skeptisk. Varför skulle jag börja gå ner i vikt nu när jag inte gjort det tidigare? Äter ju fortfarande mycket och förra våren tränade jag ju lika mycket och åt lika som nu men då gick jag ju inte ner. Jag är väl rädd för att bli besviken igen så det är väl därför jag inte vågar tro på det. Vi får se om det håller i sig. Då kanske jag vågar vara glad och tro på det, för trots allt är ju det jättebra om jag nu lyckats gå ner något kg i vikt! 
 
Nu ska jag se klart på en film jag började titta på förut och Skypa lite med mamma. Så ha det gott och ta hand om er där ute!  //Anna
Trackback
RSS 2.0