Ortopedtekniska & Patient forum del 2

Uppdatering om hur dagen gick:
 
ORTIPEDTEKNISKA: nya mått på mina ben är tagna och komprissionsbyxor beställda och tack vare att en konsulent från företaget som gör kläderna var med så fick jag min vilja fram och slipper strumpor, jag får som leggins! Så glad för det! Hon som mätte ut byxorna tyckte jag skulle ha fot på men då berättade konsulenten att det inte var nödvändigt vid lipödem men att man måste vara observant så man inte svullnar i fötterna för då får man ha strumpor. Så håller tummarna nu att det fungerar med endast byxor för mig. Ska bli spännande att se när de kommer och jag får prova dem. Hade jag fått strumpbyxor hade de inte blivit använda under sommaren det är jag helt säker på. Vill kunna gå ut och in som jag vill utan skor och kunna känna gräset och all annan sorts mark under fötterna. Älskar att gå barfota så det ska inte ett par komprissionsbyxor och en sjukdom få ta ifrån mig, likt detta har tagit ifrån mig att få åka slalom då inga pjäxor passar länge. Nu kan jag nästan se fram emot sommaren med mina "ful byxor"!  (ja jag kallar dom så då de inte är särskilt snygga och inget man känner sig varken fin eller sexig i, inte jag iallafall haha) Ser faktiskt fram emot att få testa dem och se om det blev bra, om de sitter uppe ordentligt och om det gör någon skillnad för mina trötta och onda ben. Så låt dessa veckor gå fort så jag får mina byxor! 
 
PASSIENT FORUM: Ja här vart det väl ingen större framgång direkt. Blev mer skickad tillbaka till ruta ett, läkare på vårdcentralen. Personen jag pratade med kom efter lite resonerade fram till att det var läkaren som skickat mig till lymfterapeut som tillsammans med omdömen från lymfterapeuten ska kunna ställa diagnos eller skicka vidare remisser till någon som är kunnig. Det är bara det där med vem "någon kunnig" är. Skickade ju en egenremiss till lymfterapeuten så får väl skicka iväg en ny egenremiss till någonannan som kan hjälpa mig. Och det lutar mot hudmottagningen har jag på egen hand sökt mig fram till genom läst på forum och frågar andra som är i samma sits som mig. Så blir nog egenremiss till hud som blir nästa steg i min kamp om lipödem. Men mitt närmsta steg nu blir att ta mig till sängen för att sova. I morgon blir det upp tidigare än jag tänkt för att träffa chefen som ringde i morse. Hon ville prata om "framtiden" så vi får väl se vad det innebär i morgon.
Natti natti sov gott //Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0