Västerås dårå

Ja hemma hos mamma och pappa igen.
Egentligen förstår jag inte varför jag säger Västerås.
De bor ju inte i Västerås.
Jag är inte uppväxt i Västerås.
Det råkar bara vara närmsta stad...
 
Jaja, kom hit i onsdags. Skönt med långledigt tyckte jag. Skulle ju egentligen jobbat i kväll och i morgon bitti men tagit ledigt. Men får allt "jobba" lite här med då mamma lyckades med att bryta handleden på typ juldagen. Dessutom höger handled och hon är högerhänt. Men det mesta tycker jag allt hon fixar rätt bra utan hjälp. Hoppas bara det går bra med hennes arm och hon slipper att operera den. Hon skulle tillbaka någon gång efter 7- 10 dagar och ligger armen fortfarande rätt så slipper hon operation, så vi håller tummarna!
 
Vi har mest tagit det lungt. Tittat på teve och spelat lite spel och hälsat på släkten. I dag har jag och mamma även förberett det vi kunnat inför nyårsmiddagen. Vi blir hos min farbror och hans familj som vi oftast brukar. Ska bli mysigt. I morgon ska jag på dagen även till min kusin som ska hjälpa mig med lite bilder och film på datorn. Ska bli roligt och se om man kan lära sig något nytt! Vi får se i morgon och så får vi hoppas på att maten blir god. Slänger in en tjuvkik här nedan innan jag berättar lite mer om dessa dagar...
 
 
Dessa dagar vi har varit här har varit jobbiga men ändå gått ganska fort. Vi fick efter julhelgen (i tisdags) ett tungt besked om en nära släkting som tyvärr är sjuk och det känns väldigt tungt och jobbigt och många tankar som snurrar, inte minst på dennes släktings närmaste familj men det finns ju inget jag eller vi kan göra förutom att finnas där och ställa upp för de mest drabbde. Om man ändå kunde göra något åt världens alla hemska sjukdomar men det går ju tyvärr inte. Åh vad jag önskar att någon bara kunde ta bort allt ont i världen!  
...
//Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0