Julafton

Fortfarande inte sådär jättemycket julkänsla men lite grann faktiskt nu när det börjar lukta jul.... Fan laxen! 
....
Tur!  Hade lax i ugnen och hade glömt den men hann rädda den i sista stund tror jag. Kan hända att den blir lite torr men men får väl gå ändå. Det är tydligen inte meningen att jag ska fira jul i år tror jag.... Iallafall inte äta den maten jag önskar.  Kommer ni ihåg den "svin dyra laxen" jag köpte förut. Hade ju den i kylen å tänkte mig inte för att jag skulle lagt den i frysen så nu när jag skulle göra iordning den hade den blivit dålig så fick slänga den. Surt!  Men som tur var hittade jag lax i svärfars frys så tog fram de och gjorde iordning. Och när jag står där och kryddar på laxen så slår det mig igen Fan! Jag glömde såsen hemma som jag gjorde iordning i går och hällde upp i fina burkar. Gjorde två olika såser, hjortronsås och limesås och båda står kvar hemma. Förhoppningsvis har jag också lax i frysen hemma så jag kan göra de i morgon eller så och äta den goda såsen till... Känner mig så lack. Igår gick det inte heller bra å jag glömde saker osv. Hoppas det hinner bli bättre till kvällen. Inte alls någon lust att åka och jobba om en stund. Eller ja om typ två timmar måste jag åka.. Hoppas resten av maten smakar bra iallafall och att efterrätten blev bra... Kommer kanske mer bilder i kväll. Här kommer iallafall den nästan bortglömda laxen och sen några fina bilder på julkissen som jag fotade igår.
God jul! 🎄❤
//Anna
 
 
 
 
Och så slänger vi in en bild på årets julvärd. Gillar henne som julvärd, hon ägnade iaf en tanke åt oss som ser till att Sverige inte stannar... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0