Flammiga praliner å dyr lax

Det här med att blogga går inge bra för tillfället tror jag. Har tänkt sätta ihop ett inlägg från julbaket i helgen men har helt ärligt inte orkat än och nu är jag lack för att jag köpte en typ svindyr bit lax i dag bara för att jag ville ha en hel bit lax till jul i stället för portionsbitar och nyss upptäckte jag att mina chokladpraliner som jag gjort har blivit sådär flammiga å tråkiga igen. Har nog förvarat de för varmt. Har försökt läsa på nu innan jag gjorde pralinerna hur jag skulle undvika att få de  flammiga för jag brukar ha fått de sådär flammiga tidigare när jag gjort praliner och jag trodde jag hittat en bra förvaring men icke!  Så tråkigt. Hade tänkt ge bort lite av de i julklapp men får väl kanske hitta på något annat...
 
Och igår var inte heller någon bra dag. Då var jag riktigt ledsen och med massa ångest inför julen. Och typ samma i dag, men börjar acceptera det. Att det blir jobb hela julen i allafall. Så tråkigt när vi inte kan få ledigt fast vi söker ledigt långt innan och sådär. Jag hade verkligen behövt att få vara ledig nu och spendera julen med de jag tycker om och tanka på ny energi och få bort lite ångest. Men men, jag får klara mig till nyår... Även om det inte blir samma sak. Julen har alltid varit min favorithögtid men senaste åren har det inte alls känt något bra innan men det brukar ju lösa sig ändå och iallafall bli okej... Och på ett vis får jag ju ändå lite skylla mig själv när jag typ valde att jobba inom vården där alla dagar är lika... Om man skulle hitta på något annat i stället?...
 
Nej nu är det bäst jag slutar och går och hämtar mat. I dag har för en gång skull Robin gjort mat. Köttfärssås och spaghetti. Det var verkligen skönt att slippa göra mat i dag och han kan ju om han bara vill den där gubben <3 Lite senare i kväll när han är å spelar innebandy har jag tänkt mig på att rulla köttbullar... Vi får se hur de går ...
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0