Helg rapport :P

Nu efter att fått i mig lite käk känns det bättre igen
och jag ska berätta hur min helg har varit. 
Först så jobbade jag hela förra veckan. Skulle varit ledig på torsdags kvällen och fredagen men har bytt arbetspass med en annan så jag kan vara ledig några dagar i sommar då jag ska på bröllop så vart en hel vecka med jobb nu.  Mamma och pappa kom på torsdags kvällen så känndes lite surt att jobba då och på fredagen då jag tänkt spendera tiden med dem,
men vi har hunnit med en hel del ändå i helgen. 
Först på fredag eftermiddag när jag kom hem från jobbet så hjälpte mamma mig att städa klart i förrådet så nu är det äntligen färdigstädat där och man kan gå in i det och det synns att det är ett förråd och inte en soptip. Det känns så otroligt skönt då detta varit lite av ett stressmoment och något som tyngt mig väldigt. Har lite småplock kvar att göra men allt "grovjobb" är färdigt. Efter att vi städat så vart vi bjudna på fredagsmys hos familjen A. Gubbens kompis var "hem på besök" så det var klart vi åkte dit så de fick träffas lite. Hade det riktigt trevligt med god mat och skratt.
 
På lördagen vart det en lång skön sovmorgon och sen en ordentlgi frukost innan vi åkte på en liten shoppingtur. Både mamma å jag kikade lite efter nå kläder att ha på det där bröllopet i sommar. Jag hittade  inget men mamma köpte sig lite nytt till garderoben. Sen blev det lite slapp på eftermiddagen och kvällen. Grillade till middag och sen bara mös vi framför teven. Firade pappa lite eftersom han fyllde år i torsdags.
 
På söndagen vart det också sovmorgon och en god frukost innan mamma och pappa åkte hemmåt. Sen slappade jag å gubben lite mer innan det var dax att åka på möte inför folkracelägret. Och efter mötet åkte vi hem till svärfar och käkade mat och dumpade av "lite" grejer som vi haft här hemma i förrådet men som vi inte använder och som bara tar plats,
så de fick åka hem till svärfar för förvaring i stället. 
 
Var riktigt skönt med en lugn och trevlig helg och få tänka på något annat för mina grubblerier är verkligen i gång igen och jag funderar på allt och inget. Allt bara snurrar och jag känner mig ledsen.. men men,, förhoppningsvis försvinner det igen.. är nog lite vårdepp...
 
Nu har en ny jobbvecka dragit i gång och detta är min "jobbiga vecka" då jag gör flest timmar och har delad tur på lördag. Ingen favorit direkt ;)  Men det går bra. Är så lungt på jobbet nu tycker jag även om det är kämpigt att gå upp vissa av dagarna. I morse var en sådan dag men nu känns det ganska bra. Har gått en ca 40 min prommenad och så har varit och köpt jord att fröbättra lite med i trädgården samt så köpte jag lite panseer och planterade i krukorna på trappen så det ser lite mer välkommnande ut än de gamla torkade ljungen som satt där. Petade även ner de sista fröna som ska sås inomhus. Satte lite frön för ett tag sedan och de har redan kommit upp. Så hoppas på en bra sommar och att jg får en fin trädgård i år då förra sommaren inte alls var lyckad. Så om allt går vägen i år så kommer där finnas tomater i ampel, salvia, luktärt, krasse, underblomma, solrosor, stockrosor, klätterspenat och så lite grönsaker i trädgårdslantet. I år ska jag försöka med sallad, morot och charlottenlök och så blir det väl ltie  kryddväxter också..  Nu ska jag hoppa in i en dusch och sen bli det nog lite mer tv tittande innan jag går och lägger mig. Slänger in lite våriga biler här nedan från i dag.
Ha det ! // Anna 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0