Ätstörning...?

Sitter vid teven och myser lite och väntar på att gubben ska komma hem. Han är duktig och är och spelar innebandy medans jag sitter här hemma och har tänkt på att gå och simma hela dagen. Men istället blev det tv soffan och lite glass. Glass trots att jag redan "syndat/tröstätit" ett gäng kakor när jag kom hem ifrån jobbet och haft ångest över det att jag åt kakor. Varför är man så dum att man några timmar senare går och tar sig glass då? Hur kan det vara så jävla svårt att låta bli när man vet hur dåligt man mår efteråt när ångesten kommer? När man är ledsen och besviken på sig själv igen, för sådär miljonte gången. När man bara känner att man vill gå och spy upp det där man åt nyss eller allra hellre spola tillbaka tiden och göra om, göra rätt.
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0