Gubbar å fullspäckad dag

Då sitter man i en liten gympasal och tittar på typ 10 "gubbar" som spelar innebandy. Nåja gubbar är de väl inte och det är ju faktiskt någon tonåring med också, men ni fattar. Fast fart i benen har de, jäklar vad de går ibland. Fort men inte speciellt länge innan de stannar å hämtar andan. Jaja jag ska inte klaga, själv sitter jag ju stadigt på "bänken". Men jag har redan gjort mitt träningspass i dag. Men blev ett snabbpass, 20 minuter simning, mer hann jag inte med.

Har varit lite mycket i dag då dagen börjar med att Robin kom in ca kl 5:30 och väckte mig med orden "du får komma ut, din bil startar inte". Så det var bara att kliva upp, snabbt hoppa i lite kläder och ut i iskylan. Få hjälp med att starta bilen och sen ta "en ragg" runt samhället för att ladda batteriet medan gubben for till sitt jobb. Var ju tur att han testade starta min bil annars hade jag stått där själv ca en timme senare när jag skulle iväg till jobbet. Lät bilen stå på medans jag var in och borstade tänderna och plockade ur och i diskmaskinen för att inte komma allt för tidigt till jobbet.

Väl på jobbet har det gått bra. Riktigt lungt i dag. Efter jobbet blev det en tur till affären å handla lite ätbart, en tur till macken för att köpa nytt batteri och glykol till bilen (där rök nästan en 1000 lapp "/) och sen hem med varorna och iväg å hämta ut min julklapp som kom på posten i dag och fort till simhallen att simma medans gubben var snäll å bytte batteri i bilen åt mig
Tack älskling <3 
 

Efter det bar det av hem till svärfar för att släppa in hans katt och elda lite så han får lite varmt. Käka mat och sen till.hembygdsgården för att hjälpa till att iordningställa inför helgens julmarknad. Och sen hasta vidare till gubbens innebandy. Ja ni hör, det har gått i ett i dag och nu sitter jag i en lite gympasal med ett gäng "gubbar". Hade gärna varit hemma å pyssla men de får vi förskjuta till en annan dag för i morgon blir det förhoppningsvis pepparkaksbak med min extra mamma:)
// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0