Hustankar

Jahapp, då var ännu en helg över. Haft en bra helg. Ganska lugnt. Lördag förmiddag vart det städning på hembygdsföreningen och på eftermiddagen var jag och gubben + svärfar och tittade på huset igen. I dag har jag och gubben bara tagit det lugnt. På eftermiddagen var vi ut till svärmor för att gratta på morsdag. Lugnt och skönt. Satt ute i solen och njöt trots blåsten. När vi kom hem blev det lite maskrosrensning för min del och R klippte gräset.

Denna gången vi var och tittade på huset känndes det mycket bättre än första gången, nu när jag smält alla första intryck och funderat ännu mer. Drömde till och med om huset i natt. Vi hade köpt det och rivit ett garage och byggde en gäststuga där garaget stod. Jag inredde stugan i shabby chic stil och det blev så fint,

Visst det är en del som behöver göras men det är ju lite av min dröm. Att få renovera ett hus och göra det till ett hem. Och även fast jag inte är så jätte sugen på att flytta två mil ut på landet så tror jag allt jag kommer att trivas där. Bara vi får iordning det till vårat. Fast på torsdag ska det komma en norsk man/familj och kolla på huset så vi får väl se om de också är intresserade av huset och så får vi se hur det blir.

Nu bli det iallafall insidan av mina ögonlock jag ska försöka se på ;) Natti natti sov gott alla där ute!

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0