Tankar

Varför ska alla tankar komma fram på natten? Varför kan de inte bara försvinna under dagarna så det blir tomt i huvudet när man ska gå och lägga sig eller inte har något att göra. För det är ju då de kommer fram. När man får en lugn stund och inte har något annat att aktivera huvudet med.. Haft en lite dålig dag i dag och känt mig nedstämd och ledsen bitvis, men där emellan har allt varit bra. Vet inte varför det är så. Antagligen för att pappa och mamma åkte hem i dag efter några dagar här hos mig och gubben. Jag vill ju ha dem nära, min familj. Brukar bli så efter att de har varit här. Men tyvärr kan jag inte få ihop det bästa av två värdar och det är de som gör allt så jobbigt. Så jobbigt att vara här, samtidigt som det är här jag vill vara.. och jag vet ju så väl att jag inte borde oroa mig och fundera på framtiden men det är inget jag kommer ifrån. Alla dessa tankar och funderingar. Varför ska det vara så svårt att leva i nuet? Den tid som är nu och inte om flera år?

Nej dessa rader får vara nog för i kväll. Ska upp och jobba i morgon. Har ju inte skrivit på jättelänge men har så många gånger tänkt och velat skriva men sen så har det liksom inte blivit något av det. Jag har inte kommit till skott.. men nu kanske det blir till att skriva lite mer/oftare. Ta igen lite av det jag har velat skrivit om som inte blivit av. Vi får se...

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0