Viktig höst

Ja ny månad i dag då och första höstdagen.
Ja igår var det ju sista dagen av sommarmånaderna så nu är det höst !
Hösten är nog min favoritårstid tror jag.
Tycker väl om alla årstider på sitt sätt men hösten är nog allra bäst. Iallafall så här sen sommar/tidig höst.
Sen höst, när det bara är regn och rusk är inte lika rolig.
Men det är skönt nu med fina soliga dagar och men inte så extremt varmt,
så skön luft nu.
Och sen kommer alla fina höstfärgade blad. Rött, orange och gult överallt :)
Och det är mysigt att börja tända massa ljus och man
kan sätta sig ner och mysa på ett helt annat sätt.
Det blir liksom mysigare när det är lite mörkare,
men sommarnätter har ju också sin charm :)
 
Har gjort lite fint här hemma med ny blomma och nya ljuslyktor på vardagsrumsbordet.
Ljuslyktorna köpte jag och sambon på Kolmårdens djurpark
när vi var där nu i sommar, de var riktigt fina tyckte jag :)
 
 
Annars i dag har det inte hänt mycket här hemma. Har mest setat vid datorn och teven hela dagen. 
Har försökt att fördjupa mig i politiken nu inför valet, men jag tycker det är lite svårt.
Speciellt när jag inte är så insatt i det annars heller. Men har nu försökt att läsa massa på partiernas hemsidor och så och försökt att titta lite på debatterna på teven. Det är lite klurigt att veta vad man ska titta på för att veta vad som är bra att rösta på.
Men tror nog jag har bestämt mig för vad jag ska rösta på sen.
Iallafall till riksdagsvalet, i kommun och landsting är jag inte riktigt helt säker än. 
Försökte att se på ett sånt valprogram tidigare i kväll men det gick inte så bra, slutade med att jag satt och läste i "Jobb guide för unga" och funderade på vad jag ska hitta på ^^ 
Det där med jobb är också svårt... Men det tar vi en annan dag.
 
Något annat som också är svårt och jobbigt, iallfall för mig, och nog för många andra också, som jag vill ta upp i dag är det här med att må bra och ta hand om sig själv. Och med det syftar jag nu förstås på min övervikt.
Men nu ska jag göra ett nytt försök att ändra på det. Nu har jag mer som en plan, med mål och delmål och något att gå efter. Så hoppas det ska bli en ändring nu och bra resultat. Att jag håller i det den här gången och  hittat något som fungerar för mig. Vi får se. Inspirerad av LCHF men inte 100 % strikt men något åt LCHF hållet har jag tänkt mig. Har läst på mycket om det osv. Orkar inte gå in mer på detaljer just nu, det får bli i något annat inlägg. Funderar på att skapa en kategori här i bloggen för detta ändamål, dels för min egen skull men även för att om andra kan se en så tror jag man kämpar mera. Och jag skulle gärna vilja ha någon att träna med, byta tankar med och ta stöd av. Får se om det kommer in någon sådan person senare för just nu har jag typ inte någon....
 
Har i dag även börjat med ett kosttillskott som heter Reducer, blev erbjuden en sån 20 dagars kur så tänkte "varför inte ?" det kanske kan hjälpa till nu i början.. så bestämde mig för att testa. 
 
Här kan du läsa mer om produkten om du är intresserad:
http://www.gracewellness.se/produkter/
http://www.mynewsdesk.com/se/news/reducer-fettfoerbraenning-34804
 
Nej nu får jag stänga ner den här maniken och försöka komma i säng. I mogon ska jag förhoppningsvis ut på en tur i skogen med J. Hoppas på lite svamp och lite bär med kanske. Får se vad vi kan hitta om vi kommer ut något. Måste vara hemma till 15 igen för då ska bilen besiktigas. 
 
// Anna
 
Pssst ! Här kommer lite bilder på Alladin som varit extra kelsugen i dag, han har varit inne större delen av dagen och följt efter mig. Nu ligger han i sängen och sover med husse.
Ännu ett tecken på att hösten och vintern är i antågande. Katten är mer och mer inne.
 
 
 Mmmh, hittade mattes kesella, mumsigt !
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina Klåvus

LCHF är kanon. Enligt min egen åsikt då. Så det tycker jag absolut att du ska testa. Har varit i din situation så jag vet precis hur du känner dig. Jag valde till slut GBP och det är det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Svar: Ja jag tror LCHF är något som kan passa mig, även om jag inte kommer att äta det strikt. Jag har med funderat till och från och blivit erbjuden GBP men sagt nej, jag är av den åsikten att jag vill försöka klara det på egen hand först innan operationer men har två goda vänner som med gjort sådan operation pga andra sjukdomar också och de är med väldigt nöjda :)
annaendelavvarlden.blogg.se

2014-09-02 @ 12:10:07
URL: http://jaanasdotter.stene.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0