Städartagen.. som vanligt?

Ännu en tråkig dag här hemma är över. Var upp tidigt i morse för att hantverkarna skulle komma 7:30 och titta lite mer på köksgolvet och mäta hallen så vi kan få veta vad de kostar att göra den också, och så hade jag lite andra funderingar angående köksgolvet, men vart inte mycket klokare efter deras besök. Jaja vi får se hur mycket det kostar att göra hallgolvet också och bestämma en tid de kan komma och fixa golvet så löser det sig antagligen. När hantverkarna hade åkt igen lade jag och sambon oss igen en stund och såklart sov jag bort hela förmiddagen, vilket jag faktiskt inte hade tänkt mig. Men om jag väl sover på morgonen, då sover jag verkligen och har inte en tillräckligt envis gubbe för att jaga upp mig ur sängen ;) han tycker nog det är lugnt och skönt när jag sover och han får strosa runt alldeles ensam här hemma :P När jag väl kom upp ur min sköna sömn åkte gubben strax till jobbet och jag satte mig lite vid datorn. Sen gjorde jag lite lunch, kollade på Tillbaka till Aidensfield på teven och sen började jag min vanliga sysselsättning, att städa. (Det är tur att vi stökar ner så snabbt igen så att jag har något att göra, även om inte städningen är en favorithobby direkt ;) ) Började med att plocka ur och i diskmaskinen, vidare ut i hallen för att plocka reda på alla skor och ställa dem på hyllan så man kan dammsuga lite lättare. Väl igång i hallen fick jag från ingenstans lite extra energi och motivation så jag började rensa lite i byrån också. Och sen gick det vidare till hallgarderoben. Slutade med att jag gått igenom hela byrån och garderoben, rensat ut flera par skor som jag faktiskt slängde ( ja jag vet mamma, kors i taket!) Vikit ihop alla gubbens arbetskläder, hängt iordning jackor och regnkläder och rensat ut sådant som hör hemma i förrådet ute. Vart riktigt fint i garderoben och nu fick till och med våra stövlar plats där inne i stället för att stå i hallen :) Ordnade också lite med alla jackor och tröjor osv som hängde på hatthyllan så nu vart det riktigt tomt i våran lilla hall och om ti skulle få gäster kan de också få plats att hänga upp sina kläder, visserligen på extrakrokar men ändå ! Bättre de än att inte få plats alls..eller hur? Susade vidare in i badrummet för att plocka iordning lite och ta ut den överfulla papperskorgen, skura handfat och toaletten. Slänger en blick på klockan och inser att jag snart nästnästa börja med middagen. Skyndar mig att plocka undan i vardagsrummet och kolla datorn lite snabbt. Hinner skicka iväg två jobbansökningar och kolla mail och Facebook. Sen fick de bli matlagning. Vart tacos till middag :) och lyxade till det lite med chokladpudding och vispgrädde till efterrätt. Sen har det blivit en myskväll framför teven. Det blir ett väldigt långt inlägg det här så får väl börja avsluta nu. Ja, jag har ju inte så mycket annat och berätta heller för den delen. Händer inte så mycket här i mitt enligt mig, ganska trista liv. Men i morgon funderar jag iallafall på att ta mig en tur till Arvika och höstmarknaden på Brunskogs hembygdsgård. Får väl se om jag får sambon med mig till sällskap. Tror svärfar ville vi skulle komma ut till han, men vem vet, kanske kan lura med mig honom också på marknad? // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0