Sliten

Sliten så det skriker om det, iallafall mina stackars onda knän. De tjuter ungefär som bilen min...Fötterna är med onda, men resten av kroppen börjar bli okej igen nu efter den lååånga, varma duschen...
Bara magen som är lite hunrig och sjukt sugen på vattenmelon... hade en vattenmelon i kylen, som jag verkligen suktade efter på vägen hem och när jag stod i duschen, men, när jag tar fram den och ska skära upp den, då har fanskapeet jäst och stinker pyton ! :(
Men som tur är är älsklingen snäll och åker förbi ica på väg hem från jobbet för att köpa en ny åt mig ♥ 
 
I dag har det varit full rulle sedan 06:45 till klockan 19:11 ungefär.
Började dagen med jobb 06:45-13:00 i skolans kök.
Sen en tur ner på byn för att träffa tjejen jag är kontaktperson åt. Satt och väntade på fiket där vi skulle mötas i en halvtimme, köpte mig en liten tårtbit i min ensamhet och precis när jag ätit klart och ska resa mig och gå så kommer hon. Blir en sittandes en stund till och sedan åker vi till blommaffären för att handla lite blommor så jag "slipper" dra med gubben till Plantagen på fredag. Sen iväg igen på jobbb på förskola 15:00-16:30. 
Efter förskolan bar det direkt vidare ut till M för att plocka ihop lite och hjälpa henne med att prismärka saker som ska med till loppis i helgen. 
Hem.
Vattna blommor.
Läsa posten.
Dusch...
Besvikelsen över vattenmelonen
och så hamnade jag här med min besvikelse och mina tankar...
 
Är besviken över vattenmelonen ( men nu har jag en ny :) ) och på mig själv att jag aldrig kan hålla mig till det jag lovat mig själv. Hade lovat mig själv att vara ledig i morgon och få sovmorgon, plocka iordning allt kaos här hemma, städa, städa bilen, fixa iodning mina loppisgrejer, plantera blommorna, baka till scouterna nästa vecka, men kunde inte säga nej när vikariesamordnarden ringde och frågade om jag kunde jobba i köket i morgon igen och sade att de hade frågaat efter mig. Jag vill ju jobba och det är roligt att de frågar specifikt efter en, men jag hade sett fram emot min "lediga" dag som jag ahde planerat, nu har jag ångest över att jag tackade ja till jobbet, även om det bara är tre timmar... 10-13 ...
 
Fan, att man aldrig kan hålla sig till det man planerat och lovat sig sjäv utan jämt ska svika sig och få ångest och kaos tankar !
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

God morgon Tänk så här. Jobb går före allt. Städningen springer inte ifrån dig den kan vänta tills du är ledig en dag. ha en bra dag och njut av dagen. puss och krax mamma

2014-05-22 @ 09:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0