Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih ! :D

Min mobil är hittad !
Superglad Anna i dag, nu kommer det andra på dagens att-göra-lista gå som en dans i ställlet för att de tar emot ;) Mobilen var kvar på arbetsförmedlingen, kan täka mig att de hittade den på toaletten, har säkert tagit upp den för att sätta på ljudet igen och sedan lagt den på handfatet eller liknande,, som jag ofta gör,, men nu har jag verkligen lärt mig en läxa ! Det är fan mitt liv den där lilla elektonikmanicken ;)
Okej iaf min länk till omvårlden ;) 
Fast har fortfarande inget simkort på ett par dagar då det som sitter i är spärrat...
 
Nå, åter till det jag tänkte skriva om. I tisdags var jag ju då till Karlstad och då passade jag ju på att besöka Plantagen för att inhandla lite jord och så till trädgården för nu har det ju varit så härligt väder en tid så tänkte passa på att fylla på med lite jord och så tills det är dax att plantera ut plantor och så på friland. Men nu när jag väl har matiral att jobba med då är det sånt där trist och grått väder igen -.-'
Inte lika kul för mig, men mina små frön jag sått som nu blivit små plantor verkar trivas ändå ! 
De växer så de knakar. Speciellt luktärterna som blev lite tidga att så då de växt så långa så snabbt och förra året växte de ingenting. Så konstigt men men det beror väl på hur vädret är och vad det är för jord och så. 
 
 
Något anant som växt bra och blivit alldeles för långt och gängligt är blomkolen. Får nog så nya sådana eller om jag kan plantera om dem och sätta dem lite djupare, vet inte om de funkar eller om de ruttnar då ?
 
Och smultronen behöver snart planteras i egna små krukor :) Till sommaren ser jag fram emot att kunna gå ut och plocka massa små goda smultron i trädgården så hoppas på en bra sommar så de blir smultron.
 
 
Den vita lavendeln har med tagit sig och kommit upp med några plantor. Ska bli kul att se om den tar sig och jag får fina plantor ute i trädgården sen. Längtar till det blir lite bättre värme ute så man får plantera ut allt och se hur det verkligen börjar ta fart och växa ordentligt och till jorden blivit tillräckligt varm så man kan så fröna på friland.
 
 
Persiljan har även växt bra och blivit fin och där bakom persiljn skymtar två små paprikaplantor :)
 
 
 
Och så till sist en bild på påskliljorna och kokusarna jag köpte i tisdags och skulle plantera i krukan uta på trappen. De hamnade på hallbyrån och börjar redan slå ut i värmen "/
 
 
Nu blir det lite lunch och sen gå å hänga upp tvätt och sätta igång en till tvättmaksin tror jag. Sen så måste jag fia lite papper och rensa köket på disken. Varför plockar man inte ur och i diskmaskinen på en gång ? Måste v erkligen lära mig "en sak i taget och gör det på engång" och inte skjuta på saker.... 
 
// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0