Hela helgen

Är hem till Västmanland till mamma och pappa och hälsar på och hämtar en bil. Pappa hittade en som verkar bra i Sala som vi köpt. Jag har den på avbetalning men längtar tills jag liksom har råd att köpa en helt egen bil. Ja visserligen kommer detta ju att bli min när jag betalat klart men iallafall. Det kommer ju att ta evigheter om jag inte får mer jobb snart.

Apropå jobb så ska jag på jobbintervju i Karlstad på tisdag. Tyvärr är det också bara ett vikariejobb men av det jag vet om det nu tror jag det kan vara ett jobb jag skulle tycka om. Det är som personlig assistent åt ett litet barn. Vi får väl se hur det blir på tisdag.

Nu tillbaka till mamma och pappa. Åkte lastbil hit med en kompis i onsdags kväll och tar bilen hem i morgon någon gång så här haft en "långhelg" här. Har hunnit med att varit till gymmet med min ena faster i torsdags och på torsdagskvällen var mamma pappa och jag vill Sala till en outlet som hade utförsäljning. Det resulterade i shopping för hela familjen. Pappa köpte ett par skor och två tröjor, mamma en jacka och stövlar, jag två par skor, ett regnställ, två par underställ, jeans och en blus. Allt detta för ca 800 :- så det var ju inte så farligt. I fredags var mamma och jag en sväng in till stan för att leta skor till henne men vi fann inga. Sen åkte vi hem och åt lunch och tog en tur till faster K och fikade. På eftermiddagen tog jag en tur ut till IKEA. Och i dag har jag varit ute i garaget och tillverkat några solitärspel och plockat lite på mitt rum. Hade en tanke att möblera om mitt "flickrum" men ett element som satt i vägen för min möbleringsplan satte stopp för de. Åkte ner till faster K för att äta lunch och hjälpa henne lite med datorn och nu i eftermiddag/kväll har vi varit och firat mammas bror som fyllde år i torsdags. Det var trevligt, mitt lilla kusinbarn på 10 månader var också på besök hos sin morfar så passade på att gosa och leka lite med henne. Och bli nerspydd med för den delen men det gör inget. Ända spyan jag inte har något emot så är det bebisspya.

Och i morgon bär det av hem till Värmland ingen. Kanske hinner träffa kusin vitamin en sväng innan. Vi får se. Nu ska jag bada och sen gå och lägga mig. Natti natti, sov gott !

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0