Hund och katt

Då låg man hemma i sin egen säng ingen. Modet börjar sjunka, det är tyst och ensamt i lägenheten.. gubben är på scoutläger och jag är hundvakt sen tidigare i kväll fram till torsdag, men hundarna får vara i köket nu under natten för kissens skull.. men kissen har gått och gömt sig under sängen... "/ ...

Var ju hem till mamma och pappa under helgen och det har varit en skön helg och jag har varit på bra humör och så men nu känns det lite jobbig.. tycker synd om katten som ligger under sängen.. det blev lite fel när han och hundarna träffades. Jag hade inte satt upp grinden för köket ordentligt så ena hunden som är lite mer livlig och busig puttade ner gallret och kom ut. Och då blev kissen rädd och sprang och gömde sig så klart. Jag hade tänkt att de skulle fått vänja sig lite mer med varandra genom gallret innan.. jaja det blir nog bättre. Den äldre lite lugnare hunden bryr sig inte om katten nå nämnvärt iallafall så det är ju bra.. Har haft fram kissen några gånger och försökt få han att ligga här med mig i sängen men så fort han hör något från hundarna/köket går han ner under sängen igen... "/ Det är väl som gubben sade "en dålig idé" det här med att vara hundvakt.... men jag tycker att jag måste få göra något jag tycker är kul och vill också och inte bara tänka på katten hela tiden. Ja det där lät kanske lite egoistisk men katten är redan så bortskämd med andra saker.. och jag tror faktiskt att det kommer gå bra bara katten får lite tid på sig. Han kommer säkert fram i natt när det blir lugnt och stilla. Det brukar han ha gjort, visserligen brukar vi inte ha några hundar här då men jag tror det kommer bli bra. Man ska ju försöka vara positiv säger alla.. även om det inte är så lätt alla gånger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0