Torsdags rensning :)

Dax för lunch snart men tänkte skriva lite här först. Gick upp vid 9 i morse för att gå ner till vårdcentralen och lämna blodprover. Skönt med en prommenad faktiskt. Efter blodprovera blev det lite mer prommenad ner till volvo för att hämta gubbens bil och sen vidare till arbetsförmedlingen. Kom in på AF någon minut efter kl 10:00 då det öppnade och blev nr 11 i kön, inte lika roligt men det gick ganska snabbt sen faktiskt. Så nu är det bara att fortsätta leta jobb och vänta på att det ska gå tre månader innan man kan få någon arbetslöshetsersättning. Inte heller lika roligt.
 
Åkte hem och skickade in två jobbansökningar till och har sedan fixat iordning en pärm med papper som man behöver till AF och när man söker jobb. Och så har jag börjat skriva ut alla jobbannonser mm som jag söker så de åkte med in i den pärmen. Sen fortsatte jag rensla lite och omstrukurera bland mina pärmar så förhoppningsvis ska pärmarna på skrivbordet minska lite.. Men usch var rörigt det blev när jag började med alla papper och pärmar hit å dit men det blir nog bra i slutändan sen :) Det ska även bli lite omstrukturerin/möblering här i vardagsrummet då nya råttburen är lite större än den förra och behöver lite bredare plats så funderar på att flörta lite med pappsen om hans skulle kunna bygga lite år mig å gubben, typ en bänk/förvaring/fönsterbräda haha. Men vi får se, ska fundera och klura lite mer först. Nej nu börjar magen kurra lite mer så bäst den får något att jobba med. Köttfärssås, makaroner och rårivna morätter blir det till lunch i dag. 
 
Efter lunchen blir det nog lite slappande och mys med råttisarna. Kanske lite mer rens bland alla papper å pärmar och kanske hinns en liten tupplur också med så jag är pigg till kvällen då jag ska iväg och jobba lite. Inventering på ÖB. Ska ju laga middag ochså innan jag ska i väg. Men jag känner mig faktiskt piggare i dag när jag kommit upp i skaplig tid på morgonen i stället för att sova halva dagen. :( Duktig Anna ! 
 
// Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0