Fredags mys

Jaha då var det fredag igen. I kväll sitter jag tryggt på svärfars soffa och glor på tv efter en go tacomiddag och grönsaker och dip. Har ätit som en häst i kväll men det mesta har ju varit grönsaker eller frukter så det är ju ganska okej.. 
 
Ja, sitter tryggt sade jag. Igår tog jag och min lilla bil en tur i diket och det kändes faktiskt inte så tryggt. På väg från en kompis via svärfars hem för att möta upp gubben, och sedan vidare hem. Men där, halvvägs till svärfar, i en backe som slutar med en snäv s kurva tog min resa stop. Jag visste att det var halt och ett lurt ställe och tänkte att i kväll måste jag köra försiktigt, och det gjorde jag också, men vad hjälpte de ? På något vis kanade jag av vägen, fortsatte ner i diket och vad står det där? Jo en förbannad j*ävla björk som stoppar min bil. Och har sönder den. Men tur var väl det för annars hade det kanske slutat mer illa för mig, då det blir en brant längre fram och då hade det nog blivit en större smäll. Nu gick det så fint och försiktigt in i björken.
 
En intryckt framskärm, en avrostad ögla (att fästa draghjälp i ) är de skador jag vet om på bilen. Får se hur det blev sen när de hör av sig från verkstaden. Bara för att den jävla öglan hade rostat och gick av fick bärgaren komma å bärga bilen i dag i stället för att vi drog upp den själva. Har känslan av att det hade slutat billigare än vad det här med bärgaren och försäkringsskit kommer att kosta. 
 
Det var inte läskigt och jag vart inte rädd eller gjorde mig illa, men nu i efterhand känns det lite läskigt när man tänker på vad som kunde ha hänt om jag hade kört lite fortare eller åkt av längre fram. Men men, det är sådant som händer och jag tror det händer alla som kör bil någon gång under livet. Nej nu får det allt bli till å gå å lägga sig och försöka sova. I morgon blir en lugn dag. Blir hs svärfar då med. De (min sambo och hans far) ska försöka få tag på en grävling som byggt bo under huset i isoleringen och så ska de greja lite med traktorn. Och så ska det väl bäras in ved och lite sånt. Får se vad dagen bjuder på. Natti natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0