Springis timmis ;)

Familjen Annorlunda på teven och en semla i kylen (som snart ska ätas), kan det bli en bättre måndagskväll? Dessutom har jag jobbat i dag :) Har vart på förskola hela dagen i dag.
Har ju börjat som springvikarie inom kommunens barnomsorg och i dag har faktiskt varit en bra och trevlig dag, men det kanske beror på att det har varit fint väder och sol för första gången på evigheter,
så alla vintertrötta är lite extra glada i dag när det är riktig vårsol, men än är vintern ej slut.
Det hinner nog komma mera snö innan den försvinner helt och släpper fram fru vår :)
 
Jag har faktiskt glömt lite hur det var att jobba på förskolan men det har gått riktigt bra. Det är så mysigt med barnen faktiskt, även om de är rejält jobbiga och går en på nerverna i bland ;) Fast jag skulle nog inte vilja vara inom barnomsorgen resten av livet, i såfall gillar jag att vara på hemtjänsten bättre om jag skulle få välja. Det är inte lika hög ljudnivå och spring där ;) Nej, det är svårt att välja vad "man ska bli när man blir stor". Tur jag fortfrande är ung och har massor med tid kvar att fundera ut på vad jag ska göra. Något med människor blir det nog iallafall där jag hamnar slutligen.
Just nu har jag faktiskt blivit lite inne på att bli arbetsterapeut. Det är bara det att det är 3 år på högskola/universitet för att bli det... inget jag är direkt sugen på just nu. Tänkte att jag om jag inte får något jobb så ska jag försöka få praktik genom arbetsförmedlingen hos någon som jobbar som arbetsterapeut eller liknande för att få en mer ordentlig insikt om hur det är, så vi får väl se vart det leder.
Just nu blir det springvikarie så mycket det går så jag kanske kan köpa mig en ny bil. man blir faktiskt lite "låst" när man är van med bil och sen helt plötsligt blir utan.
Speciellt vi som åker ganska mycket...
 
Nej nu får det bli till å käka upp semlan, få lite mer "godis ångest" och se på teven. 
Ha det gött !  // Anna 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0