Västmanlands vecka

Då ligger man här och har svårt att sova igen. Fast i kväll vet jag ju varför. Sov tyvärr alldeles för länge i dag. Dumt gjort, men ack så skönt! Men det får bli ordning på det i veckan igen.

Är ju hemma hos far och mor och hälsar på men åker hem till Värmland och min kära gubbe i morgon. Hade egentligen tänkt åka i dag men sen sov jag så länge. Och tur var väl det att jag bestämde mig för att vara kvar en dag till för det drog ut på tiden hos faster också när jag var där och hjälpte henne med hennes dator. Fast det gör inget, alltid lika trevligt hos faster K :)

På eftermiddagen tog jag mig en tur till en vän och det var också trevligt. Försöker passa på nu när jag är hemma och träffa lite nära och kära. Fast nu är det ju inte så långt tills nästa gång jag kommer hem hit men iallafall. Om två veckor är jag här igen.. eller ja, om precis två veckor har vi åkt hem igen men på helgen ska vi vara här för då är det nämligen kalas. 22 års kalas för mig och 18 års kalas för kusinvitamin :) fast egentligen ville jag inte ha nå kalas men nu vart det de ändå och det är ju trevligt. Och det är väl lite vad jag sysselsatt mig med under veckan jag har varit här också. Jag har nämligen bakat massa gott till mitt kalas, för ska det va kalas så ska det banne mig vara kalas :)

Mamma och jag har bakat tillsammans och det var mysigt. Länge sedan vi gjorde det. Vi har bland annat bakat muffins, kokoskakor och cakepops :) och jag tror det blev bra. Det brukar det ju bli när jag bakat men nu har jag testat lite nya recept mm men tror det blev bra. Har stoppat allt i frysen så jag bara kan ta fram och dekorera. Gubben jobbar sent skift den veckan så vi kommer nog inte vara här hemma först bort emot 22-23 på fredagskvällen och på lördag eftermiddagen är ju kalaset så skönt att allt är klart. Ska bara på lite frosting osv på muffinsen :)
Annars under veckan har jag försökt tagit det lugnt. Var på stan med mamma en dag, vi åt god lunch och gick runt och kikade lite. Vi åt på ett nytt ställe och det var mysigt. Bra service och god mat. Vi åt dagens lunch och det var en tre rätters så först fick vi en tomatsoppa och bröd, sen kom varmrätten som var lax en god sås och potatis och grönsaker och sen fick man en liten efterrätt och det var en smaskig liten hallonpannacotta med bärtoppning. Riktigt gott var det så där kan jag tänka mig att äta flera gånger.

På fredagen var mamma och jag och morbrors fru också in till stan och kikade lite, åt lunch och handlade. Sen på eftermiddagen var jag med pappa och köpte lite nya kläder till han och sen åkte vi till faster M och grillade. Skulle ha badat i deras pool men det var inte så roligt väder så vart inget badande. Men vi grillade och åt god mat. Och igår, ja vad gjorde jag igår.. jo jag träffande S och sen på kvällen kom faster M och hennes man hit och vi åt kräftor och annat gott. Riktigt mysigt :) Men hoppas så klart det blir någon riktig kräftskiva i år också.. men tyvärr blir det nog inget kräftfiske i år... förra året var ju iaf mamma och pappa iväg och fiskande men de ska inte iväg något i år och tror inte jag och gubben kommer iväg på något kräftfiske heller. Vi var på bröllop förra året och så blir det ju typ även i år :P

Nej nu får det nog allt bli till att försöka sova. Natti natti, sov gott alla där ute // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0