Tomatos :D

Gått här å degat på eftermiddagen men efter en liten vända i trädgården blir det nu till att peta ner lite tomatfrön. Har kikat i mina älskade trädgårdsböcker efter lite tips men hittade inget specellt. Läste lite om olika tomatsorter, undrar vad för sort mina tomater är förutom "Icas körsbärstomater" ?
 
 
 
Har även ett nytt trädgårdsprojekt i år, tänkte mig på att så ärter i en blomlåda men de får bli först jag kan så direkt ute. Det dröjer nog inte s¨å länge till tror jag :) Men jag ska göra i ordning en blomlåda från förrådet och sen en klätterställning av bambupinnar jag köpte i dag. Längtar tills värmen kommer så att trädgården kommer igång ordentligt, men det är roligt nu med när man hittar något nytt varje dag när man går en runda i trädgården. I dag såg jag tillexemel att rabarbern inte dog fast jag fyllde på med massor med jord över de små "skotten", men nu har de tittat upp ur jorden jag fyllde på :) Så i sommar blir det rabarberpaj :) 
 
nej ut å fylla på jord i krukor medans solen är kvar och värmer lite grann sen in å peta ner frön !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0