Kalas helg :)

Då var det måndag igen då! Tiden går så fort. Men jag har ju haft en fartfylld helg med massa kalas. Efter en lugn fredag bar det vid lunchtaget på lördagen iväg hem till svärmor som fyllde 50. Där blev det god smörgåstårta och marängtårta för att sedan fara vidare upp till Hagfors för 25 års kalas. Husvagnen fick följa med att bo i så först uppställning av den och sedan in på kalas och träffa massa nytt folk. Men det var mycket trevligt och roligt. Träffade en tjej som var så sprudlande och gav en massa energi, en härlig person :) Vart mycket prat och skratt mellan tuggorna av den goda maten. Vi blev bjudna tre rätters med potatisgratäng och kärlknöl till huvudrätt. Senare på kvällen bjöds vi på after 8 tårta som var himmelskt god ! Vid halv 2 tiden blev det att ta natta och krypa ner i husvagnen mysiga säng. Kl 9 på söndag morgon kom P och sparka på husvagsdraget så vi skulle vakna och komma å äta frukost. Efter frukost blev det en promenad då hundarna ville ut å kissa :P Blev även en tur upp till ett utkikstorn med utsikt över Hagfors, men jag stannade dock på marknivån. Var lagom utsikt därifrån ;) lite lunch innan en rush hem till svärmors stuga för att kalasa vidare med före detta grannarna som hon inte träffat på ca 2 år. Det skulle ha blivit en överraskning men det gick inte så bra så vi fick avslöja hemligheten för att få ut svärmor till stugan där vi skulle träffa fd grannarna som skulle komma som översättningen :) men men det blev bra ändå och tror det uppskattades av svärmor :)

Och så lite om dagen då. I dag vart det till att gå upp vid 7 tiden för att invänta M som skulle komma och pyssla och prata inför att stå på marknader till jul. Mycket trevlig start på dagen. Sen vart det en tur runt samhället för lite shopping. Apoteket, ÖB, XLbygg och tygaffären. Hem och fixa lite lunch, dvs skaka till en pulver drink. Börjar med pulver diet i dag för förhoppningsvis en Quick start eller iallafall krympa magsäcken lite. Jag tänker inte byta ut alla måltider utan äter ett mindre mål lagad mat om dagen har jag tänkt mig. Efter lunchen blev det till att gå ut en stund i trädgården och ta upp lite knölar som ska vinterförvaras ochplantera lite ljung vid dörren i stället för frysta sdommarblommor ;) Lite småfix och sen har jag inte hunnit med så mycket mer i dag.. lagat kvällsmat å kikat lite på tv å så. Och nu ska jag sätta mig och börja sy lite vetevärmare som förhoppningsvis kommer bli med och sålda på marknader :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0