Tisdag..

Två dagar på praktiken avklarade och jag trivs riktigt bra. Härliga människor och många roliga stunder :) har mest tittat dessa två dagar och liksom inte gjort så mycket men samtidigt finns det liksom inte så mycket jag kan göra känns det som, tex som i dag har vi varit 1-2 personal per ungdom och det känns faktiskt som lite mycket och så kan det ju vara så att jag har en annan uppfattning än de som är personal där då de kanske ser småsignaler och småsaker som jag inte lärt mig att se än men det kommer nog allt eftersom jag lär känna ungdommarna och personalen mer, har ju trots allt bara träffat dem i två dagar :) 
 
Nu är det lite soffmys med älsklingen som ligger utslagen på soffan efter en slitsam dag i drevet på älgjakten. Men i dag har gubben varit "duktig" och hittat lite mer kantareller åt mig så nu räcker de till mer än en kantarellmacka ;) Ska börja rensa dem när jag skrivit klart. Har bjudit över svärfar på torsdag när mamma och pappa kommer och har lovat att jag ska laga middag åt dem så kanske ska göra en älgstek och potatisgratäng med kantarellsås så där lagom som avslutning på jaktveckan, för sen är det ju bara slakt/styckning dagarna kvar... Som tur är har jag lite älgkött kvar i frysen och det skulle behövas käkas upp nu när nytt älgkött inkommer på söndag :)
 
 
I dag kom även min lilla beställning till mobilen med displayskydd och skal :)
 
 
 
Slänger även in en bild på tårtan jag bakade i helgen :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0