Peppakaka ångest?

Då var ännu en dag överstökad. Har tagit det lugnt mest hela dagen och inte gjort så mycket. Tog en promenad ner till tygaffären för att införskaffa en ny gardinkappa till mina nya gardiner som jag vann på lotteri i lördags. Sen har jag satt ihop mitt pepparkakshus och dekorerat det. Satt upp nya gardinkappan och lagat mat. Fixat lite bilder som ska bli julkort och tittat på tv. Och ätit glass och pepparkakor. Fy vad gott det är ! Krossade pepparkakor på vaniljglass. En av mina laster tyvärr.

Jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att sluta äta allt onyttigt och de. Alla säger att man måste ha viljan och ha bestämt sig. Och viljan finns och bestämt mig har jag. Jag tänker inte ha ont i knän och leder, jag har bestämt mig för att jag inte ska ha det. Och jag har bestämt mig för att inte få blodproppar, högt blodtryck, diabetes eller några andra sjukdomar. Jag vill orka leka med mina barn och jag vill kunna få barn. Okej visst jag är väl inte en av de största personer som finns och de finns de som har det värre, men jag vill inte ha det så här, men varför kan jag inte få ordning på det? Det går bra ett tag men sen faller jag tillbaka till godsaker och soffläge, oregelbundna sov och mat rutiner och dåligt samvete och ångest. Fy f *n. Varför kan jag bara inte bestämma mig för att göra de ändringar som jag behöver, leva med dem, gå ner i vikt och leva och vara glad och nöjd. Alla andra verkar ju kunna behärska den färdigheten, men lilla jag, jag faller bara tillbaka hur mycket jag än vill och hur mycket jag än bestämt mig...

Men jag har ju iallafall tagit en 30 minuters promenad i dag,..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0