Full fart !

Ingen rast ingen ro, det är härligt att bo !
 
Gillar att ha ett "eget litet hus", att ha flyttat hemmifrån, okej det är klart man längtar hem i bland och till det där att inte behöva göra allt. Hemma fanns ju mamma ;P Men men, i dag har det varit full rulle hela dagen och jag har trixat och fixat i vårt lilla bo. men det var inge bra att sätta sig ner en stund, då kände man hur orken liksom försvann,, men den ska jag ta och få tillbaka strax ;) i dag har jag bakat pajer som ska med på husvagnsresa te helgen, tvättat och oljat in halva altanen, satt ut solcellslampor, tvättat, handlat, diskat, plockat undan saker inne, bäddat, skruvat tillbaka krokarna på hatthyllan som har lossnat mm. Och vad härligt det var att äntligen få tillbaka de där två små krokarna på hatthyllan, bara en sådan liten detalj !
 
 Nu är det bara vardagsrummet jag ska "stöka" igenom och sedan ska jag sätta mig och äta lite. Lite smarrig brieost och kex, smörgås och te ska det bli. Väntar bara på att gubben ska komma hem, Sätta färg i håret ska jag hinna med också innan kvällen, och sy lite tror jag. Måste hinna sy klart allt jag vill sy innan mamma vill ha tillbaka symaskinen på torsdag. Har "bara" min klänning kvar, typ hela, men den svårast delen (tror jag) är avklarad ! Det var framsidan på överdelen så nu bara ryggen och kjolen kvar. Nej vardagsrummet väntar. See yaah !!  // Anna
 
 
 
Och så har råttisarna fått en ny sysselsättning/leksak, syns kanske inte så bra på bild men det är iaf den där gröna saken som är en talgkake-hållare som man ska mata fåglarna med, men jag har i dag haft i banan till mina små sötnosar i stället. Men vet inte om de var så poppulärt, kanske satte in den vid fel tillfälle. Skulle kanske sätta in den när de var lite mer aktiva i stället för när de sov :P
 
 
Och se så fint man kan göra av en vit IKEA bricka och en svart spritpenna :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0