Veckoslut

Veckan börjar lida mot sitt slut men denna vecka har varit väldigt bra, hoppas nästa vecka går lika bra. Läste någonstans att det tar ca 8 veckor att bryta en ovana och upp till 6 månader att hålla den kvar och inte hamna i "gamla" spår igen... Kämpa på !  
 
I fredags var jag och jobbade för första gången på egen hand då introduktionstiden är över och det gick bra. Strulade till det lite när jag kollade lite fel på schemat och det stod lite krongligt så vart en försening på ca 15-30 minuter men det gick bra ändå och vi jobbade igen det innan kvällen var helt slut. Gillar att jobba, det är så härliga människor både arbetskompisarna och kunderna tycker jag. Hoppas jag får mitt inlogg till dataprogrammet snart så jag kan lägga in tider jag kan jobba så att planerarna ser och kan sätta in mig på jobb. Nästa vecka ska jag prata med sjuksköterskorna också så att jag kan få delegeringen fixad. Hoppas jag kan få den fixad innan påsk för då kanske jag kan få jobba mer på påsklovet :) Håller tummarna jag ! 
 
I går var mamma och jag effektiva och storstädade sovrummet och sen var vi ner på byn och gick på loppisar å gjorde lite porslinsfynd till pyssel... Koppar å fat till "ljusstakar", så gulligt ♥
 
 
Blev även en tur ner till tygaffärn och fynda lite sidenband och lite tyg som förhoppningsvis ska trollas ihop till en klänning ^^ Får se om det blir någon eller inte haha. Ett av sidenbandet blev iallafall en detalj till korgen på trappen som nu blivit en påskkorg i stället för en julkorg. Kanske sätter dit lite fjädrar också närmare påsk, vi får se !
 
 
Nu ska jag hitta på något anant för å skingra tankarna lite, kanske blir en sväng ut till svrfar och klyva ved. Ha det gött !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0