Tisdag

 
 
Då var även tisdagen över och jag sitter på sängkanten och lyssnar på Finn Kalviks Lilla vackra Anna. Kommer ihåg hur min farmor brukade sjunga på den låten för mig när jag var liten. Och även min pappa och hans syskon har hört farmor sjunga på denna vackra visa. Vi spelade den för henne i kyrkan, vid hennes himmelfärd, en solig agustidag. Jag har direkt inga minnen från min farmor men denna låt ger mig ett sags lugn. Jag känner mig trygg till dess toner. Precis som om hon vakar över mig och ger mig styrka när jag lyssnar på just denna låt..
 
Hemma med feber i dag och deppig. Vill göra massa saker som jag inte orkar med och skolan gör mig bara snurrig och förvirrad. Jag har verkligen tappat motivationen helt. Vill ha den tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0