Nattfjärilar

Då var jag där igen.
Hos nattfjärilarna.
Att det ska vara så svårt att sova på kvällarna så man kommer upp i skaplig tid på morgonen.
Allt blir ju bara värre.

Ligger vaken i sängen och lyssnar till sambons andetag. Vad ska jag annars göra? Jag vill ju faktiskt sova som de flesta andra som har natt nu. Kanske får lite hjälp i morgon att somna tidigare för i morgon ska jag vara hos frisören kl 9:00 så i natt blir det inte lika många timmars sömn. Och sen har jag ganska mycket annat att göra under dagen. Städa, plugga, fixa ett nytt lysrör till lampan och ett nytt filter till köksfläkten. Och så ska jag packa och förbereda lite inför scout nästa vecka, göra klart svärfars present så den slipper stå i vardagsrummet som allt annat. Skulle vilja hinna städa förrådet och göra lite mer julfint. Och så kommer gammgubben Winston och håller mig sällskap. Eller det är väl mer meningen att jag ska hålla honom sällskap. Så någon promenad och ute vistelse blir det också. Och massa mys ♥

Nej får väl slå igång musiken och lägga mig tillrätta så kanske jag somnar snart. Natten till i dag rotade jag fram ett par hörlurar så jag inte skulle väcka gubben så dom får väl åka på i kväll med. Inte dom mest bekväma att sova med men det går. Tur att man vet hur man ska göra för att somna lite fortare iallafall........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0