En dag med mamman min ♥

Mätt och belåten har jag nu sjunkit ner i soffan. Riktigt skönt efter dagens håll i gång. Mor min och jag började dagen med en liten tur till skogen för att gå på skattjakt. Det resulterande i fina skogsskatter i form av mossa, kottar, lingonris och blåbärsris. När vi kom hem igen blev det frukost och faster M kom. Mycket trevligt. Vi alla tre tog en tur in till staden för att "inventera" den nyöppnade saluhallen. Ganska mysigt ställe faktiskt. Gillar sådana ställen och att handla över disk. Det är mycket trevligare och mysigare än att gå omkring och plocka sina varor själv från hyllorna. Det är som en helt annan stämning än i de vanliga affärerna.

När vi shoppat klart åkte vi hem och jag gjorde smaskig kyckling med soltorkade tomater och ris och så provade vi den nya ris kryddan vi köpte i saluhallen. Mycket gott. Medans maten fick sjunka ner lite gjorde vi iordning ett fint blomsterarrangemang med hyacinter och våra skogsskatter :)
 
sen bar det över till grannen för att kika på valparna. Tre stycken små vita ulltussar på 4 veckor. Så otroligt söta dom är alltså. Hjärtat smälter som smör i solskenet ;) och mamman och hennes kompisar är också så goa och roligare. Ja en hel liten flock med små pudlar virvlar runt hos grannen vår :)

Nu på kvällskvisten åkte jag in till stan igen för att träffa bästa S. Mycket trevligt att se honom. Blir liksom inte samma sak när man bara pratar över datorn och sms "/ En nackdel när man flyttar 30 mil ifrån vännerna och familjen. Men man måste nog få följa sitt hjärta om man ska orka leva. Vart en fika och tur på Ikea och sen åkte jag te djuraffären och Rusta. Köpte även fina ringar på Cubus (tror jag det var :S )
 
 Och nu, ja nu ligger jag ju på soffan men ska alldeles strax gå och skura mammas ugn.
Se vilken snäll dotter hon uppfostrat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0