Vuxenpsykiatrin :)

Då har jag satt mig här framför datorn igen för att skriva lite. I dag vart det en lugn morgon och förmiddag. Fukost, en varm skön dusch, lite plock i lugn och ro och sen bar det av mot Arvika för att träffa en ny kurator på vuxenpsykiatrin. Vi var ca en halvtimme tidiga då vi inte riktigt visste vart jag skulle då jag aldrig varit där förut men det gick bra att hitta så vi vart tidiga som jag sa. Hade mor och far med mig som stöd  så därför det blir "vi". Fick sitta och vänta en stund och det fanns kaffe och lite kakor och frukt vi fick fika på så länge. Lyxigt väntrum ;)
 
 Sen när receptionen öppnade efter de hade haft lunchstängt så fick jag anmäla mig och sen fylla i lite papper bla om alkoholvanor, skattningsskala å lite annat. Sen fick jag komma in till kuratorn. Mamma var med mig in och pratade med kuratorn hon med. Känns skönt att ha med sig lite stöd och det verkade tydligen vanligt att de som kom dit hade med sig någon. Jag tycker det är skönt att ha min mamma med för att när jag väl sitter där kan det vara svårt att få fram allt och då kan mamma som vet det mesta hjälpa mig att berätta hur det är och hjälpa mig att liksom påminna vad jag ska prata om. Brukar kolla typ dagen före och skriva ner lite om det jag vill ta upp, lika när jag bara ska till vanliga läkaren. Och så och det är lättare att vara två som hör vad kuratorn säger tycker jag, för första gången så där kan jag vara lite nervös och tankspridd så då är det bra att ha någon mer med som kanske kan komma ihåg det kuratorn sa lite bättre eller lika på andra viktiga möten, någon mer som kan hjälpa en och påminna vad som sades på mötet. 
 
Jag tyckte själva mötet med kuratorn gick bra i dag, en lugn och go kvinna. Verkade som om de verkligen tar sig tid till att lyssna på en, satt och pratade i nästan två timmar och kunde säkert ha suttit där hur länge som hällst till och prata...
 
Efter kuratorn blev det en taco lunch och sen lite tittande i skyltfönstrena tillbaka till bilen. Arvika är en väldigt fin stad tycker jag iallafall där efter storgata och vid torget med alla gamla charmiga hus. Nej nu ska jag knöla ner mig i tvsoffan bland de övriga i huset och glo på tv lite innan sängdax.Kanske blir lite skrivande till liten redovisning i morgon eller om jag gör det i morgon bitti... Känner mig ganska trött i ögonen, tror jag känner av kissen nu när han byter päls å så... Bjuder på en bild från i eftermiddags när bambi var och hälsade på. Satt och försökte mig på att redigera lite men vet inte om det vart så bra, gillar nog de narutliga bilderna bättre, utan redigering... Visst ibland är det väldigt fint med redigerade bilder om det är på rätt sätt...
 
// Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0