Trögt !

Nu känner jag att det går lite trögt på bloggarfonten igen. Blir några dagars lucka ibland. Jag har jobbat ganska mycket och när jag har kommit hem har jag pluggat massor men nu har pluggandet lugnat ner sig lite så nu kanske jag har tid och ork att skriva lite mer. 
 
I dag har det med vart jobb och sen vart det ett litet möte med min lärare så nu kanske jag kommer att få praktik den tiden som är kvar av denna praktikperiod. Känner mig bättre nu och tycker att de senaste veckorna gått bra. Tycker inte jag varit lika ledsen senaste tiden och tror att jag har börjat komma underfund med mina känslor lite grann,, eller inte mina känslor för jag vet ju fortfarande inte varför jag mår dåligt och jag vet inte varför jag känner mig bättre just nu, men jag har kommit underfund mer och mer med att det blir vad man gör det till. För det är verkligen så tror jag.. Iallafall känns det så just nu. Och jag tror att jag äntligen har träffat rätt person att kunna hjälpa mig. Det känns som kuratorn jag träffade från psyk är bra, en ordentlig och mjuk/lugn människa men som verkligen hade tid att lyssna på mig och ta tag i saker så än så länge känns det bra. Det kanske bara var det lilla som behövdes ? Att träffa någon som verkligen hade tid att lyssna på mig och som verkade förstå och verkar lägga ner mer tid på mig. Och kanske har det hjälpt mer nu att jag hade min mor med på första mtet med denna kurator så att hon kunde hjälpa mig att få fram det jag förut inte kunnat få fram till tidigare kuratorer men som jag kunnat pratat med min familj om... Ibland måste man våga berätta hur det igentligen är.
 
Efter jag kom hem blev det lite målning av blomlådan jag, pappa och Robin snickrade ihop för ett tag sedan. Och så satte jag igång att plantera lite lökar/knölar som ska få blomma så fint i min trädgård sen i sommar. Sabellilja och Underblomma och så två solroser som jag sådde för länge sedan som har klopmmit upp nu och behövde lite större kruka fick komma ner i ny jord. Jag tycker verkligen det är roligt att så och plantera och se hur det växer och att få skörda sådant som man själv odlat upp ! Jag brukar ju ha haft plocksallad och morötter nu sen jag flyttade hit  och i sommar ska det även testas att så blomkol och spenat. Ska bli spännande :)  Efter målningen och planteringen blev det en låååång varm och skön dusch och lite tjat med mamma i telefonen och sen hamnade jag här men ska nu förflytta mig till köket för att göra lite kvällsmat. Ska nog slänga ihop en omelett tror jag och sedan ta med mig lite plugg och mysa ner mig i soffan. Tänkte jag skulle försöka mig på en av extrauppgifterna i Medicin 2 nu medans sambon jobbar kväll å jag sitter här i min ensamhet :) Slänger upp lite bilder från plantering och målning samt när jag hjälpte gubben att byta till somamrdäck. Riktiga tjejer byter däck på bilen ! ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0