Ny hobby ? :P

Då vart det en dags jobb i dag med fast jag skulle vilja ha varit hemma och pluggat. Men jobb är inte mig emot :) Får lite stressigare nu bara att skriva rent mina 11 handskrivna sidor om sjukdomar i rörelseorganen samt läsa på om hjärtat och hjärtsjukdomar då det är redovisning och skrivning på onsdag. Morgon blir det med en dags jobb så har inte så mycket tid att skriva på då heller. Men jag hinner nog, får göra så gott jag kan :) Annars i dag har det inte hänt mycket. Vart ner till ica och handlat lite och när jag kom hem var gubben ute och höll på med bilen så blev att hjälpa till lite där. Sen började jag pilla lite på räcket på trappen, färgen lossnade. Roligt, fortsätter pilla. Går till förrådet och hämtar en spackelspade (?) och börjar skrapa bort ännu mer färg. Riktigt roligt ! Och bra för själen ! Sade te gubben att han får säga till mig när jag är arg eller så att "gå ut å skrapa lite färg ! " hihi. Att man kan fastna för så udda ting.... Hoppas jag tröttnat på det, att skrapa och pilla bort färg, till sommaren då vi förhoppningsvis målat om räcket och altanen. Vill ju inte pilla bort den nya färgen juh !
Nej jag får väl ta och börja skala lite potatis om jag ska få någon mat i dag. Robin skulle laga mat om jag fick skriva mitt plugg men han är fortfarande ute och grejer med bilen och såg att "morfar" var där med, så det dröjer nog ett tag till innan han kommer in... Så i kväll serveras det lax och förhoppningsvis stekt potatis.. Hittade kokt potatis i kylen som jag hoppas går att äta. Så då får den potatisen bli stekt potatis i stället för att koka ny potatis :) Nej skala potatis var det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0