cancer, smink och frisyrer ;)

I dag gick det bra att komma upp i tid igen. Låg och läste ett tag och sen gick jag upp och startade en tvättmaskin och nu sitter jag och käkar frukost. Blev blåbärs smoothie och rostat grovt bröd med makrill, namnnamn :) Blir lite utraget på allt då jag både kollar tv och datan samtidigt och ska försöka få i mig smörgåsen haha. 
 
På teven går fråga doktorn i repris från igår och där fastnade jag, kom in mitt i ett reportage om kvinnor som hade haft cancer och tappat allt hår och så där och nu hade sjukhusen anordnat som en lite träff/kurs där de fick lära sig att sminka sig och prova peruker och lära sig hur de kunde använda shalar att ha på huvudet osv och jag tyckte det var så bra ! Tänk själv liksom, vilken bra ide de har startat upp, är det inte superbra att de kvinnor som gått igenom en lång och jobbig sjukdom, kanske tappat allt sitt självförtroende och självkänsla efter alla behandlingar och kanske har gått upp mycket i vikt, eller gått ner mycket eller är svullna av mediciner osv att de får hjälp att få tillbaka en del av det och får träffa andra som är i samma situation som dem, att få se att de är inte ensamma om att inte ha något hår och har svårt att göra sig fina inför en fest kanske eller något speciellt och lika så för män som är i samma situation borde ddet finnas träffar... Jag tycker iallafall att det var skitbra och borde utökas så det finns på alla sjukhus där man har sådana patienter för jag tror det är en viktig del att man verkligen får se att man inte är ensam och att man får träffa andra som har samma problem och kanske en lösning på problemet att dela med sig av.
 
Jaja, nu ska jag peta i mig det sista av frukosten och sen bär det av ner på byn för att se om det finns någon tid hos frisören. Är lite sugen på att klippa lite mer lugg aktigt men jag vet inte, det slutar väl med "det gamla vanliga" .Sen får vi se vad som händer men blir iallafall till att plugga lite och förhoppningsvis hinner jag med att greja lite mer i trädgården så vårstädningen bli klar snart ! Te kvällen blir det nog valborgsfirande om det inte blir taskigt väder men än så länge så ser det bra ut och hoppas det fortsätter så, skulle vara skönt att komma ut lite och se lite folk och jag tycker det är så mycigt med alla valborgsbrasor å så :) ha en bra dag så hörs vi någon gång ;) // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0