Hälsingland :)

Jo som jag sa tidigare är jag nu hemma från en helg i Hälsingland. Har haft jättetrevligt och mysigt under helgen. Fredagseftermiddagen tillbringades ju i stort sett i bilen på väg till hälsingland och när vi väl kom fram var husvagnar och förtält uppställda så det var bara att packa in våra saker och sätta sig ner och njuta. Tyvärr såldes det inga kolbullar på fredagskvällen och ingen livemusik. Det var en besvikelse. För det hör liksom till. När man kommer upp till Homna och ställt upp vagnarna hos pappas kusin ska man gå ner på marknadsområdet och köpa kolbulle och lyssna till live musik.
 
Marknaden är mer som en jättestor utomhusloppis på en åker precis bredvid pappas kusin. Under lördagen var det soligt och fint men det blåste kallt men det var härligt ändå och det blev några varv bland loppisborden och lite fynd blev de allt. Bla köpte jag en tröja och en fin liten burk :) Och så har jag och kusinbarnet på ca 1 å ett halvt år stått och kollat på bilar och hundar,, bruum brum !! Så härligt med små barn ! ♥
Det blev en tidig lördagskväll och sovmorgon på söndagen. Och fan vad trött jag var på söndagen! Det var mycket bättre att ha en sen kväll och vakna vid halv 9 av att småbarnen höll låda än att somna tidigt och vakna vid 10 tiden. Jag var seg hela dagen och sov nog större delen av hemresan. Så att sova sådär 7-8 timmar är nog bäst. nej nu blir det en smörgås och lite pluggande innan älsklingen kommer hem. Då blir det lite jobb och hämta bil hos svärfar :)
// Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0