Bränt ris och shopping

Jag sitter vid köksbordet vänd mot spisen och ser hur det börjar ryka väldigt mycket ur kastrullen med ris. Jag stirrar på den ett tag innan jag vrålar
- Äälllsssssssssssskliiiiiing !
Han kommer lunkandes in i köket och undrar vad det är, jag har återgått till att kolla på datorskärmen och säger lungt
- Riset bränns...
Är det att jag är lat jag inte gör någt åt riset eller är det för att jag är helt slut i rutan? Jag tror på det senare alternativet, känndes som om min hjärna typ var avstängd, den konstaterade bara "aha, riset börjar brinna snart" och kollar sedan vidare på mailen. Brandfarligt så det skriker om det ! Tur älsklingen min är snäll att koka nytt ris åt oss så vi får bågon middag i kväll. Ris och kycklinggryta, hoppas det smakar gott och ger mig mycket energi, för jag har en bränd kastrull att skrubba typ resten av kvällen....
 
________________
 
Annars i dag har det inte hänt så mycket, har varit i skolan på förmiddagen, haft psykologi. Det är nog inte min grej direkt. Men det blir nog bra i slutändan som alla säger... Efter plugget blev det en liten vända på sanmhället. Vägen gick förbi ÖB, ICA och Röda Korset och en del småplock och lite kläder handlades. ( Ja, mamma jag vet att jag inte behöver köpa kläder men jag är shopahollic. Och jag har faktiskt varit duktig och sparat alla mina födelsedagspengar  :) ! )  Vart köpt en skjota, en typ ballongkjol och ett linne. En blomma och lite pysselgrejer och nya gardiner. När jag kom hem blev det lite städning och undanplock och köksfönstret fick sig en tvätt...  Här kommer lite bilder ni kan kika på medans jag lägger mig och dör i tv-soffan !
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

hoppas att du har många sockerbitar.........
det blev jättefint med blommorna och ljuset i skålen nu kan man snart tända tidigt på kvällen när der mörknar så fort ute.kläderna ser fina ut det lilla man ser på bilden.

Svar: Jo det är jättefint, ljuset lyser jättefint, hoppas blommorda och allt håller sig fint tills ni kommer hit så du får se, Kläderna gillar jag, tänkt dig en skjorta, en kjol och ett linne för bara 75 spänn. Linnet och kjolen är jättefint att ha som klänning, om man sätter kjolen i midjan i stället och har linnet upptill :) och jag gillar färgen på linnet, typ petrolgrön eller vad det heter, typ turkosaktikgt :)
annaendelavvarlden.blogg.se

2012-09-04 @ 21:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0