tjejkväll, kavajer å vargar !

På väg hem från V-ås. Har iallafall kommit till Karlstad. Och vi som tänkt vi skulle komma hem någolunda tidigt i dag men det går inte. Hur man än vrider och vänder så blir det alltid lika sent som man kommer hem.

Helgen har varit ganska händelserik även om jag inte gjort så mycket. På lördagen var jag in i typ varända klädaffär på Erikslund för att leta efter en kavaj. Men det gav resultat ! Så nu är jag lycklig ägarde av en kavaj ;D inte riktigt den modell jag tänkt mig men denna var fin den med. Och så köpte jag den cerisrosa blusen jag visade förut. Så skön ! På kvällen begav jag mig till min vän Annica för att fira att hon fyllt 20. Mycket trevligt att träffa brudarna och god mat och mycket skratt fick vi ! Känns så underbart att få vara med er brudar, ni betyder så mycket för mig. Under kvällen spelade vi spel och sjöng singstar och pratade och vid typ halv två på natten till i dag var det dax att börja tänka på refrängen. Jag och två vänner går till busshållplatsen då en av kompisarna ska ta bussen hem, och då besannas en av mina farhågor. Vi ser en varg. Det har ju varit flera gånger som man sett varg inne i sammhället i år och jag har varit livrädd för att jag ska möta en varg inne i samhället, och nu i natt mötte vi den. Som tur är på ganska långt håll, typ 50-75 meter kanske, den bara stod där på cykelbanan innan den vände om och gick in i en liten skogsdunge. Och uscha vad typ läskigt det var men ändå ganska häftigt, att få se en varg. Men jag tycker absolut inte om att de är inne i samhället, vargar ska vara i skogen ! När jag kom hem snurrade allt man hört om vargarna i huvudet och jag började fundera. Var det verkligen en varg vi såg där 50-75 m framför oss på cykelbanan? Och svaret är ja, ju mer bilder jag sett på varg och läst runt på nätet då jag inte kunde somna så stämmaer det in. Och det är ju inte första gången vi har besök i ''centrum'' av gråben. När man inte vågar gå ensam hem efter skymmningen inom samhället och man heller inte vågar gå ut med hunden i samhället efter skymningen pga vargmöten då är det något som är fel. Jag tycker inte att man ska döda alla vargar, men när de går in i samhället och i stort sett dödar hundar i trädgårdar då är det inte okej. Och visst det kanske är fel att skjuta någon av alfa djuren, som de gjort här i '' skultuna reviret'' bättre att dra ner på valparna kan jag tycka. Och vi ska ha ett vargfritt renskötselområde? Det tycker jag bara är så löjligt, deras djur ska väl inte vara mer värda än våra hundar eller nötboskap? Varg i hela sveriges skogar, tomt på varg i bebyggelsen och boskapshagarna ! Det är min åsikt och det astår jag för !

Ja och i dag, idag blev det sovmorgon, frukost, ihoppackning, lunch och sen till fasters man för att kolla på hans gamla bil. Han har köpt en nyare bil och ska sälja sin gamla så nu är den min :) nästan iallafall.. Känns skönt men dröjer ett tag innan jag får bilen hem till mig och kan köra den. Pappa ska göra lite sevis så den är helt fräsh när jag tar hem den typ. Och så en eftermiddag/ kväll o bil på e18. Lite storhandling och nu snart är vi hemma och ska göra varma mackor och mysa ner mig i soffan. Älskling sjka väl plocka iordning lite för älgjakten som startar i morgon men jag ska vara hemma och ha lov ! Härligt att vara ledig och slippa gå upp tidigt på morgonen. Fast någon dag kanske jag med blir med ut i skogen så då blir det till att gå upp med tuppen ! Ha det gött // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0