A dream comes tru ...

Ännu en dag hemma. Tyvärr. Ingen bra vecka detta. Har ramlat ner i en liten svaka men är på väg upp ur den nu. I morgon blir det praktik och några timmars jobb. I dag kom äntligen mina läderband jag beställt så  nu ska det göras lite mer armband som jag har fått en beställning på.. Längtar faktiskt tills semestern.. Känns som alla längtar som bara den till semester. Så här mycket har vi nog aldrig förr längtat efter semstern. Så vi hoppas alla får en bra sommar nu..
_
I måndags träffade jag en studievägledare för jag ville höra lite mer om utbildningen jag sökt till hösten och få hjälp med att söka studiebidrag, och då fick jag även reda på att jag kommit in på utbildningen. Jag tror iallafall att jag kommit in. Studievägledaren visade mig runt vart salarna låg och så träffade jag en av lärarna och då sa hon "å, jag har precis skrivit in ditt namn här i pärmen" och så frågade jag om det var många som hade sökt och hur stora klasserna var och då svarade hon att "ni blir 24 stycken i din klass" så jag antar att det betyder att jag har kommit in på utbildnignen. Det ska faktiskt  bli spännande och det är något jag längtar till efter detta år av ensamhet och arbetslöshet. Hoppas verkligen att någon mer i min ålder ska gå utbildningen och att jag kan träffa egna och nya vänner där. Hopps även på att denna utbildning kan leda till jobb. Ska gå omvårdnad och just nu har jag en dröm om att jobba med funktionshindrade eller som personlig assistent eller liknande. Jag vet inte riktigt varifårn jag fått denna dröm, men det är den dröm jag har som är närmast att kunna göra till verklighet. Och varför inte satsa på det man vill för stunden ? Vi har ett långt liv att leva och kommer hinna med så mycket olika saker i våra liv, så jag kommer satsa på det jag vill för stunden.
_
A dreem comes tru..
_
_

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0