stök !

Ligger i sängen och skriver. Elektronik borde vara strängligen förbjudet i sovrum, iallafall mobiler och vanliga telefoner samt datorer. Tv-apparater är väl okej, för hur skönt är det inte att sova framför teven? Fast det är ju kanske inte så bra att ha en tv ståendes och stråla en hela tiden, ni vet strålning från teven strålning från mobiler och hittan och dittan.. Fast det var ju inte elektronik i sovrummet jag hade tänkt skriva om utan hur stökigt det är här hemma igen. Vår tvåa på ca 62 kvadrat har blivit ett bombnedslag, igen. Den tycks alltid bli det efter att vi har varit ute och rest. Vare sig vi har varit ute på semester eller ''bara'' hem till v-ås. Kom ju hem från V-ås i söndags och så klart blev väskorna ståendes där vi ställde dem. Min väska står fortfarande kvar, halvt utpackad, i soffan. Bara den ser ut som ett eget litet bombnedslag. Jag har ju åkt på en ganska rejäl förkyldning så jag har koncentrerat mig på att orka med min första skolvecka i stället, så hemmet har inte direkt vart prio ett. Som tur är har gubben min vart duktig och lagat mat och diskat hela veckan och i kväll skjutsade vi hem svärfar och fick middag där. Och det var när vi kom hem därifrån som jag verkligen insåg vilket bombnedslag vi har skapat. Tur att jag läste en artikel i Allers hos svärfar som handlade om stressen av stökiga hem och att det faktiskt är OKEJ att ha det stökigt i bland ! Så hörde ni alla där ute? Det är OKEJ, nästan NYTTIGT att ha stökigt hemma i bland och prioritera andra saker. Men i bland går det allt för långt så i morgon ska jag försöka röja undan lite, för det stökiga blir ju faktiskt en stress i sig ibland, men det är okej att ha stökigt ! //Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0