Kräftkok ! del 2

Så, nu var alla kräftor dödade och kokta. En ganska grym död de får dessa stacakrs kräftor. Ungefär som människorna i koncentrationslägrena. Först blev de packade och instängda i en "låda" (tågen till lägrena) och sen kokta till döds (ex gaskammaren). Egentligen har jag bara lust att säga FY FAN!! men det är ju faktiskt gott med kräftor, samtidigt som jag tycker synd om dem men men, det är naturens gång, äta och sedan ätas. Lika för alla, från djur till växter och människor, alla ska vi "ätas" upp av någonting...
 
Helgen har varit riktigt lugn och skön och lungt på sjön har det varit. Nästan helt spegelblankt hela tiden. Och så måste vi ju snacka lite om vädret. Vädret har varit bra, uppehåll mest hela tiden men i natt kom det regn men som tur var började det regnar när vi precis gått in och lagt oss i husvagnen för några timmars sömn. De som var ut på sjön tidigt i morse fick lite regn på sig men vid 8-9 tiden när jag gick ut var det uppehåll igen. Jag orkade inte följa med ut i regnet i morse så jag låg kvar i den goa sängen. Och f*an vad skönt man sover till regnsmatter på husvagnstaket och efter en kväll med frisk skogsluft och vattenljud. De kluckande vågorna och plasken efter den jämna rodden ut med ekan på sjön. Härligt ! Men något mindre härligt är alla mygg och ljudet från kräftorna i bilen på vägen hem.. Tänk dig massor med kräftor tätt i en plastbunke men hål i locket, kräftorna går över varann och slår med klorna, ett konstigt smattrande och bubbland ljud, det är svårt att förklara det, så bubblande och smattrande är nog det bästa sättet för mig att förklara. Man måste höra ljudet själv för att förstå, ja ja, här kommer i alla fall en "bildbomb" från kräftfiskehelgen...
 
och så de lite mer,, fina bilderna :)
 
 
och så en bild på mig ! :)...
 
 
Och väl hemma har råttisarna som fått bott "ensamma hemma" under natten gjort hyss. De har fått tag i ett av bladen på en spretig blomma/palm som råkat stått lite för nära burgallret. Och antagligen har det dragit i bladen och fått omkull blomman, som nu, fått en ny frisyr, en mordern klippning, långt på ena sidan och fruktansvärt kort på den andra. Men råttorna fick skönt bäddmatrial att sova på och lite mer färg i sin enkla bostad ;) ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0