Ojoj kvinnor!

Kollar på Efter Tio med Malou von Sivers eller vad hon heter och jag har bara kommit fram till en sak, kvinnor måste gilla att klanka ner på varandra och kommentera det mästa hos anda kvinnor/tjejer. Just nu handlar programmet om mammabloggar och typ vad som är rätt och fel när det  gälller mammor, tex får man ta ett glas vin när man ammar, barnvakter osv osv. Och jag tycker det är så löjligt faktiskt. Okej jag kanske inte ska yttra mig så mycket om mammor och barn eftersom jag inte vet så suuuuper mycket om det men en hel del kan jag faktiskt då jag gick barn och fritid. Bara man inte är super sig redlös varje dag och inte tar hand om bebisen/barnet det ska ska under måttliga former och vad fan gör det om ungen får mjölkersättning någon gång eller att den är hos en annan person än sin mamma och pappa? Jag tror det är lika viktigt att vårda sin relation som kille - tjej och inte bara som en mamma och pappa. Om man mår bra och får göra lite saker på egen hand så tror jag man får mer energi och tar bättre hand om sitt barn. Och barnet tar inte skada av att vara med tex mormor och morfar eller en kompis till familjen ett tag. Man kan inte vara hos sitt barn 24/7 365 dagar om året i 18 år. Barnet kommer bland att få vara utan sin mamma/pappa så varför inte vänja den vid andra personer också? Nej jag tror varje familj tar bäst hand om sitt barn på sitt eget vis, bara man är konsekvent och barnet får kärlek, mat och en trygg famn så klarar vi oss och kan utvecklas till en fin människa. Nej nu har jag skrivit av mig lite så nu ska jag baka min morotskaka. Vet inte om det bara blev en rapakalja eller om det kom ut något vettigt ur mig men det känns iallafal skönt att jag fick utrycka vad jag tycker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0