Hos svärfar.

Har kommit på att det blivit många blogginlägg från denna dator hos svärfar på senaste tiden. Känns som här är en bra plats där jag får ro att skriva. Händer inte så speciellt mycket just nu. Går hemma å skrotar och försöker ta det lungt och vila upp mig inför det blir praktik igen. Blandade känslor inför det. Det blir nog bra när det väl sätter igång igen.

I går blev det en liten sväng till Töcksfors för att kika lite mellandagsarea. Det resulterade i två härliga tunikor och ett armband och en hel del ångest. Vart orolig att mina julklappspengar inte skulle räcka till de jag ville köpa för dem, nämligen ett till obejektiv till kameran. Men efter lite mattematik och plundring av spargrisen så gick det ihop, så i morgon om vi hinner stanna till i V-ås på netonnet så blir det ett nytt obejktiv! (annars får det bli på fredagen) Det beror på hur sent vi kommer iväg hemmifrån om jag hinner shoppa objektiv. Ska nämligen träffa tjejerna på kvällen och har varit snälll och sagt att jag ska bjuda på tre rätters så måste ju hem till morsan å laga maten ! Det är lite mycket i helgen, torsdag träffa tjejjerna, fredag - träffa Dessan å gå på rea och lördag fira nyår med släkten och på söndagen bär det av hem till Värmland igen. men det är så det får vara när man flyttat 30 mil hemmifrån, då får man vara lite effektiv när man är hem på besök!
På pysselfronten är det rätt lungt just nu, ska göra ett armband till "mormor" annars har jag inget pysslande för mig. Har kommit in i en lära-mig-fota-utan-automatikfunktionen-på-kameran- period så var till biblioteket före jul och lånade massor med böcker om fotografering men jag skulle nog vilja gå en kurs med någon som redan kan om sånt här. Tyckte det var lite svårt att begripa sig på allt :S Nej nu ska jag kanske försöka mig på att göra kalrt min nya bloggdesig eller gå till de andra å glo tv. Hörs ! // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0